اخذ ویزای توریستی مالتیپل 5 ساله کانادا

بسیاری از گردشگران و مهاجران به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی که در کانادا وجود دارد، بازدید از این کشور را در اولویت قرار می دهند. دولت کانادا به علت ازدیاد درخواست های ویزای توریستی کانادا، قوانینی بسیار جدی در این زمینه برای ورود متقاضیان خارجی وضع نموده است؛ البته در صورت آشنایی کامل با این قوانین و تکمیل دقیق مدارک، کار سختی برای اخذ ویزای توریستی کانادا نخواهید داشت. باید توجه داشته باشید که به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران، مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا باید توسط خود متقاضیان یا از طریق نمایندگان قانونی، در یکی از سفارت های کانادا در کشورهای دیگر، مانند ترکیه، پیگیری شود.

بدین صورت که پس از انجام مراحل اولیه ثبت پرونده می بایست ظرف مدت 30 روز به یکی از مراکز انگشت نگاری سفارت کانادا در کشورهای دیگر مراجعه کنید و پس از آن منتظر دریافت جواب ویزا باشید. پس از دریافت نامه جواب ویزا نیز 30 روز مهلت جهت ارسال اصل پاسپورت (پیکاپ)  به سفارت کانادا در آنکارا زمان دارید.

اعتبار ویزاهای کانادا به هنگام ورود به کانادا توسط افسران اداره مهاجرت و مرزبانی کنترل می شوند. به طور معمول متقاضیان ویزای توریستی و دیداری در حال حاضر به اعتبار پاسپورت ویزا دریافت می کنند (حداکثر 5 ساله) و  می توانند حداکثر تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند. کسانی که سوپر ویزا دریافت کرده اند اجازه دارند تا دو سال در کانادا بمانند. معمولا ویزا به صورت Multiple صادر می گردد و چند بار ورود است و به دارنده ویزا این امکان را می دهد به طور متعدد وارد کانادا شود.

توجه داشته باشید که لزومی ندارد به محض دریافت ویزا وارد خاک کانادا شوید، شما می توانید قبل از انقضای ویزا هر زمان تمایل داشتید وارد شوید، اما در صورتی که از طریق شرکت در همایش و کنگره وارد شدید بهتر است در زمان مقرر وارد شوید البته که لزومی برای این مورد نیز وجود ندارد.

لازم به ذکر است متقاضیانی که برای دیدن جاذبه های کانادا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش و کنگره و یا دوره های کوتاه مدت تحصیلی قصد ورود به این کشور را داشته باشند، به عنوان ویزیتور کوتاه مدت درخواست خود را ارائه می دهند. توجه نمایید که در اپلیکیشن فرم های جدید، گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات ورود به کانادا وجود ندارد؛ به این معنا که تمامی درخواست ها به یک شکل به سفارت ارجاع داده می شوند و درنهایت تصمیم گیری در خصوص مدت زمان اعتبار ویزا و یک یا چند بار ورود بودن آن به عهده سفارت است. از آن جایی که در اکثر موارد، تاریخ خاتمه ویزا با تاریخ انقضای پاسپورت یکی است، پیشنهاد می کنیم در صورتی که اعتبار گذرنامه شما کم است، آن را تعویض نمایید.

با اخذ ویزای 5 ساله مالتیپل کانادا می توانید از مزایای زیر بهرمند شوید:

  • سفر به تمام استان های کانادا

–  شرکت در کنگره ها و کنفرانسهای علمی که سالانه در ایالت های مختلف برگزار می شود

  • خرید ملک در تمام نقاط کانادا
  • تحصیل در دوره های کوتاه مدت
  • افزایش امتیاز پرونده های اقامتی
  • فرصت حضوری جهت اخذ پذیرش از کالج، دانشگاه ها و جاب آفر از کارفرماهای کانادایی
  • اخذ پاسپورت کانادایی فرزندان متولد شده در خاک کانادا در بدو ورود
  • افزایش شانس جهت اخذ ویزای سایر کشور ها همانند امریکا، انگلیس